Modul zgodovina in teorija umetnosti in medijev

Sarival Sosič

Zgodovinsko-kritične vsebine: zgodovina umetnosti

Dr. Sarival Sosič, kustos za sodobno vizualno umetnost v Mestni galeriji Ljubljana od leta 1993, je pripravil vrsto razstav, predvsem sodobnih slovenskih umetnikov. Podrobneje se ukvarja z raziskovanjem slikarstva, kiparstva in fotografije tudi prek pisanja strokovnih in znanstvenih tekstov za monografije, kataloge in strokovne revije. Doktoriral je s področja oblikovanja postavitev razstav na ALUO-ju v Ljubljani (knjižna izdaja 2006), magistriral s temo Fotograf Avgust Berthold (knjižna izdaja 1997).

Oznake: Nosilni mentorji DUP, primerjalna zgodovina umetnosti, zgodovina in teorija umetnosti in medijev, zgodovinsko-kritične vsebine

Luka Dekleva

Zgodovinsko-kritične vsebine: fotografija

Luka Dekleva deluje kot fotograf, performer in videoumetnik. Po zaključku magisterija iz fotografije na FAMU-ju v Pragi se je podal v raziskovanje nepredvidljivosti digitalne gibajoče podobe. Predvsem ga zanima neogibni šum, ki se pojavlja kot stalni spremljevalec vsakega novega tehnološkega razvoja. Šum kot stranski proizvod osnovnih nosilcev signalov za avdio/vizualno informacijo zanj predstavlja novo mogoče področje sistematične zlorabe in rabe (ne)verjetnosti v umetnosti, ki se generira sama. Sodeloval je na vrsti dogodkov samostojno ali v sodelovanju z drugimi, med drugim se je predstavil na festivalu Ars Electronica v Linzu ter sodeloval s kolektivom Bast. Fotografijo poučuje od leta 2002, kreativni mediji se temu pridružijo leta 2007.

Oznake: fotografija, Strokovni sodelavci, zgodovina in teorija umetnosti in medijev, Zgodovinsko-kritiške vsebine filma in fotografije

Jože Dolmark

Zgodovinsko-kritične vsebine: film

Filmski publicist, scenarist in dramaturg, profesor umetnostne zgodovine in primerjalne književnosti Jože Dolmark je diplomiral iz umetnostne zgodovine na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani ter magistriral na filmskem oddelku VIII. Pariške univerze. Piše eseje, kritike in teoretske članke s področja filma, fotografije in likovne umetnosti (revija Ekran, Kinotečne publikacije, likovni katalogi). Je avtor in soavtor več filmskih monografij. Po njegovih scenarijih je bilo posnetih šest filmov. Na področju filma poučuje od leta 1998, od leta 2009 deluje tudi kot bralec scenarijev (script doctor) na Filmskem skladu RS.

Oznake: Strokovni sodelavci, videofilm, zgodovina in teorija umetnosti in medijev, Zgodovinsko-kritiške vsebine filma

Igor Prassel

Zgodovinsko-kritične vsebine: animacija

Igor Prassel je soustanovitelj, umetniški direktor in eden od producentov Mednarodnega festivala animiranega filma Animateka. Kot programski sodelavec sodeluje tudi s Svetovnim festivalom animiranega filma Animafest Zagreb ter drugimi festivali filma in sodobne umetnosti. Skoraj deset let je vodil Kinotečno mesečno nanizanko Animateka. Več let je bil sourednik stripovske revije Stripburger. Zaključuje magisterij iz medijskih študij na Fakulteti za družbene vede Univerze v Ljubljani.

Oznake: animacija, Strokovni sodelavci, zgodovina in teorija umetnosti in medijev, Zgodovinsko-kritiške vsebine animacije

Andrej Pezelj

Zgodovinsko-kritične vsebine: zgodovina in teorija umetnosti

Rojen leta 1978 v Reki (Hrvaška). Diplomiral na Akademiji za likovno umetnost in dizajn v Ljubljani in na oddelku Art Plastiques na Univerzi Pariz 8. Na Filozofski fakulteti v Ljubljani končuje doktorski študij sociologije kulture. Med letoma 2010 in 2013 je delal kot tehnični sodelavec fizičnega in digitalnega video arhiva na SCCA Ljubljana. Predava na Šoli za kustose in kuratorje Svet umetnosti. Piše za kulturno redakcijo Radia Študent.

Oznake: kritična teorija, sodobna umetnost, Strokovni sodelavci, zgodovina in teorija umetnosti in medijev, Zgodovinsko-kritične vsebine: zgodovina in teorija umetnosti

Saša (Glavan) Nabergoj

Zgodovinsko-kritične vsebine: sodobna umetnost

Končala študij umetnostne zgodovine na Univerzi v Ljubljani. Pomočnica direktorice SCCA−Ljubljana, Zavoda za sodobno umetnost. Članica mednarodnega združenja umetnostnih kritikov AICA (International Association of Art Critics, Pariz) in mednarodnega združenja kustosov sodobne umetnosti IKT (International Association of Curators of Contemporary Art, Amsterdam). Deluje kot kustosinja, piska, urednica in predavateljica na področju sodobne umetnosti, s poudarkom na kuratorskih in kritiških praksah. Na SCCA–Ljubljana od leta 1998 vodi Svet umetnosti, študij za kustose in kritike sodobne umetnosti in od leta 2004 razstavni program Studio 6. (Foto: Issa Touma)

Oznake: kritična teorija sodobne umetnosti, MUP, Strokovni sodelavci, Strokovni sodelavci MUP, zgodovina in teorija umetnosti in medijev, zgodovinsko-kritične vsebine