Razpis: Pixxelpoint 2011 – 12. Mednarodni festival novomedijske umetnosti
Rok prijave: 10. junij 2011
Pixxelpoint se je v času svojega delovanja uveljavil kot eden pomembnejših festivalov novomedijske umetnosti v slovenskem prostoru in si obenem izoblikoval ugled tudi v mednarodnem merilu. Namen festivala je približati informacijske tehnologije širšemu občinstvu in obenem seznaniti predvsem mlajše generacije z drugačnimi možnostmi uporabe računalnika.
Umetnike in umetniške skupine iz vseh držav, ki pri ustvarjanju uporabljajo nove medije in digitalne tehnologije, kateri vključujejo tudi delo s tradicionalnimi mediji (pod pogojem, da jih je mogoče konceptualno umestiti v razstavo), vabimo, da se prijavijo k sodelovanju z obstoječimi ali novimi projekti.
Tema letošnje edicije: Pripravimo se...
Kuratorski tim: Gülsen Bal in BridA / Jurij Pavlica, Sendi Mango, Tom Kerševan
Kandidati lahko izbirajo med naslednjimi kategorijami:
• Novomedijske instalacije (novomedijsko delo, ki je razstavljeno kot prostorska postavitev).
• Računalniška umetnost (projekt, ki ne zahteva fizičnega prostora, na primer: programi, računalniške igrice, internetna umetnost ipd.).
• Digitalni print.
• Video.
• Drugo (dela v tradicionalnem mediju – to je risba, slika, kip in podobno, ki se ujema s temo ali konceptom razstave).
Vsa prijavljena dela morajo slediti temi festivala Pripravimo se:
Naslov 12. nadaljevanja mednarodnega festivala novih medijev Pixxelpoint 2011 je primerno zavit v tančico: geslo PRIPRAVIMO SE... označuje zgolj prostor dogajanja, ki ga poganja ustvarjalna sila: to je "vrnitev na začetek" za tiste, ki jih zanima, kaj ustvarja umetnost novih medijev, kako se ta preliva iz ene manifestacije v drugo, kako te manifestacije dobivajo nove pomene v različnih kontekstih, ne glede na uporabljeni material ali medij. To zlasti drži, ko govorimo o vplivu fundamentalnega/historičnega registra vpliva na to, kar bi lahko nastalo, ko se srečata "poslanstvo in usoda" umetnosti novih medijev.
Lahko rečemo tudi, da je ena izmed značilnosti umetnosti novih medijev to, da potencialno ustvarja kritične momente; tako se odpirajo možnosti za nastanek nečesa novega.
Pri obravnavi oblik umetnosti, ki temeljijo na novih medijih, je pogost jedrni pristop, po katerem "nove tehnologije niso nič drugega kot novo sredstvo za doseganje določenega cilja". Kaj torej prinaša takšno razmišljanje? In kako je ta prostor dogajanja sploh mogoče opisati s takšnimi trditvami, ki se na prvi pogled zdijo tako nezdružljive, a vseeno soobstajajo in so neločljivo povezane?
Rezultati ustvarjanja označujejo ustvarjalni moment, ki se postopkovno znova poveže z rezultatom ustvarjanja, njihov prihod pa razkrije možnosti za preoblikovanje in odpira prostor za nove možnosti. Tako se pokaže politični in kulturni kontekst sodobne umetnostne produkcije v luči razvijajočih se mikropolitičnih sil ustvarjanja.
Smisel tega je ohranjanje povezav med povezanimi subjekti, tako da potegnemo črto prek različnih ravni produkcije – in prav to je bistvo 12. festivala Pixxelpoint – povezave z eventualnostjo implikacij ob zelo kritičnih prizadevanjih za ustvarjanje različnih oblik artikulacije na področju umetnosti novih medijev.
Smernice za prijavo na razpis
Vsi kandidati morajo izpolniti obrazec za prijavo in ga poslati po spletu skupaj s predlogom na pixxelpoint2011@gmail.com.
PRIJAVNICA (PDF): (http://www.pixxelpoint.org/2011/entryform.pdf)
Nagrada
Žirija bo izbrala prejemnika nagrade, ki bo razglašen v času festivala.
Žirija:
• Vuk Ćosić - umetnik novih medijev, pionir net.arta, Ljubljana.
• Charles Esche - kustos, avtor in direktor muzeja Van Abbemuseum, Eindhoven.
• Ida Hiršenfelder - samostojna umetnostna kritičarka, sodelavka Radia Študent, Dnevnika in Zavoda SCCA, Ljubljana.
• Tevž Logar - umetniški vodja galerije Škuc, Ljubljana.
• Franz Thalmair - kurator, pisatelj in soustanovitelj kolektiva CONT3XT.NET. Glavni kustos v galeriji Secession, Dunaj.
Več informacij lahko dobite na:
http://www.pixxelpoint.org