[Okrogla miza] O spletnih presečiščih izobraževanja, umetnosti in kulture na Visoki šoli za umetnost
V torek, 28. septembra, se je v ljubljanskih prostorih Visoke šole za umetnost Univerze v Novi Gorici odvila okrogla miza, kjer so svoje poglede na aktualna spletna presečišča izobraževanja, umetnosti in kulture soočili Miha Rejc, priznani strokovnjak za socialni splet in prejemnik nagrade Gold Quill, Robertina Šebjanič, vizualna umetnica z odličnimi interdisciplinarnimi referencami, Luka Frelih, računalniški programer za umetnike, in mednarodno priznan medijski umetnik, ter Rene Rusjan, soavtorica študijskega programa Digitalne umetnosti in prakse in programska vodja Visoke šole za umetnost.
Dr. Peter Purg, vodja projekta ePlatforma in moderator okrogle mize, je najprej predstavil javni del projekta ePlatforma, spletišče //vsu.ung.si, ki je pilotski projekt, ki združuje in informira avtorje, študente, učitelje in zainteresirano javnost. Kar tri četrtine vsebin je generiranih s strani uporabnikov, na spletišču pa najdemo koledar dnevnih dogodkov, porfelje, forume, bloge, galerije, pretočni video, in druge napredne oblike spletnih komunikacij.
Beseda na okrogli mizi je tekla predvsem o presečnih elementih umetnosti in spleta ter novostih, ki jih sprejemanje spleta tako na notranji kot zunanji ravni prinaša v umetniški izobraževalni proces. Miha Rejc je na začetku omenil, da institucije, podjeta morajo dati uporabniku možnost komentiranja, saj si s tem olajšajo možnost odgovora in sodelovanja z uporabnikom. Omenil je tudi, da tako imenovana generacija Y v nasprotju z generacijo X splet jemlje kot bistven del svojega življenja, “del mene je vedno na spletu, na spletu sem z mobilnikom, na spletu sem tudi, ko nisem aktiven, lahko mi drugi oddajo komentarje na steno, me označijo.”
Razgaljenje umetniško-izobraževalnega procesa bi lahko bilo po mnenju Luke Freliha zelo zanimivo, ob tem pa je Robertina Šebjanič dejala, da je umetnikov več vrst, tako tudi več vrst zaprtosti in odprtosti glede deljenja umetniškega procesa. Miha Rejc je opisal premik v deljenju znanja, ki se je zgodil v zadnjih 15 letih. Če se je pred 15 leti skrivalo neko zanimivo informacijo, ki si jo našel, jo danes deliš, z deljenjem zanimivega znanja pridobivaš sledilce na spletu ter si s tem višaš posledično tudi poklicni status, saj je tvoje znanje cenjeno.
Prenosljivost platforme za druga področja je potrdila Rene Rusjan, omenila je, da Univerza v Novi Gorici že razmišlja o pilotni aplikaciji platforme na druge fakultete univerze, zaradi odprtokodne narave bo tako spletišče kmalu lahko služilo kot osnova drugim izobraževalnim in drugim institucijam. Hkrati pravi, da bodo v letošnjem študijskem letu na Visoki šoli za umetnost še nadalje preverjali možnosti za združevanje interne in zunanje platforme, torej kaj bo dostopno samo študentom v študijskem procesu in kolikšen del npr. študentske komunikacije v projektu bo na drugi strani dostopen tudi širši javnosti.
Na okrogli mizi so sodelujoči izpostavili vrsto zanimivih tem, na koncu se je razpletla tudi debata o (ne)možnosti študija umetnosti na daljavo, ob čemer je prišla pripomba umetnika Metoda Blejca iz publike, da ne verjame, da bi lahko umetnost učili po spletu, saj da se je v več letih na akademijah v Sloveniji in tujini naučil okoli 10% tehnike, sicer pa gre bolj za razmišljanje in debate, ki pa da jih je težko simulirati na spletu. Lahko bi torej povzeli, da je splet danes zelo dobrodošel, skoraj nujen, del proces (tudi) pri študiju umetnosti in kreativnih industrij, da pa je treba dobro razumeti njegov pomen in hitro spreminjajoče aktualne rabe stalno prilagajati študirajoči (in širši) javnosti, ki splet in življenje izven njega vedno bolj dojema brezšivno.
Povezava na prispevek RTVSLO, Kultura ob 22h, med 1:30 in 3:00
Medijsko obvestilo ob okrogli mizi lahko prenesete tukaj (pdf)