(Ne) preferiramo ženskih umetnic?

en odgovor [Zadnja objava]
Tina Smrekar
(Ne) preferiramo ženskih umetnic?
Sre, 10/13/2010 - 22:42

Ravnokar poteka Festival Mesto žensk, ki promovira in podpira ženske avtorice. Festival, ki vsako leto znova v mesto pripelje polno zanimivih filmark, umetnic, glasbenic ..

Hkrati sem v zadnjem letu, ko se je zamenjalo vodstvo v ljubljanski Galeriji Škuc, opazila, da je bilo v tem letu na razstavah zastopanih zelo malo oz. je razstava festivala Mesto žensk odstotek dvignila za več kot 5x!

Pa naj še kdo reče, da fokusirani festivali niso potrebni?

Peter Purg
DeŠovInizacija?
Čet , 10/14/2010 - 08:10

Ne bi rekel, da so v umetnosti (vsaj pri nas) potrebni enosmerni posegi kot npr. kvote, ki v siceršnji (npr. politični) igri moči edini zagotavljajo enakopravno zastopanost na srednji rok. ((Ravnovesje naj se v sistemu vzpostavlja drsno, dinamično, in tudi faze neravnovesja služijo iskanju novih ravnovesij...)) A si ne morem kaj, da ne opazim določene vzorce šovinizmov v umetniškem (in tudi širšem, recimo mu v temle kontekstu tukaj "kreativno industrijskem") polju ustvarjanja predvsem kar zadeva "kuriranje" v najširšem smislu. Ta vključuje tudi premiranje (nagrajevanje), izbiranje, izpostavljanje (npr. kot trend), na koncu seveda z rezultatom družbene moči, konstrukcijo (nad)pomena, in nenazadnje celo ekonomskih prednosti...

 

Pri čemer je zanimivo, da bi tako kreativne, divergentne in subtilne vzorce ustvarjanja kot kompleksne pristope k vodenju oz. koordinaciji (vsaj z vidika novih tehnologij npr. vse bolj zapletenih) procesov/projektov lahko pripisali "ženskemu tipusu" osebnostnih lastnosti. A najbrž si bi z argumentacijo v smeri "tipično ženskega vs. moškega" zlahka polomili zobe/prste... Vsekakor se strinjam, da je lahko tudi "ženskost" tisti atribut fokusa, ki naredi razliko. In prav zabavalo bi me, če bi v takisti fokus (npr. v bienalni izmenićnosti?) postavili še "moškost"! In nenazadnje, šovinizmi še zdaleč ne premirajo pozicij moči samo po spolnem kriteriju (be it gender or sex), pač pa predvsem tudi po dominantnih diskurzih, ki protežirajo določene žanre, estetike, sporočilnosti -- in slednje so (lahko) obupno tradicionalistične, pa naj si še tako skrivoma nadevajo maske in oznake "sodobosti"...