Dalibor Martinis: Globalna slika, P74
Dalibor Martinis: Globalna slika
29. 12. 2010 - 17. 1. 2011
Center in galerija P74
Predstavitev uvodnega dela projekta v javnem prostoru Daliborja Martinisa Globalna slika v Center in Galerijo P74, v sredo 29. 12. 2010 ob 19.00 uri. Po predstavitvi sledi ob 20.00 uri sprejem v Centru in Galeriji P74 !
Avtor bo spregovoril o nastajajočemu projektu, pripravi spletne strani in javnemu posegu v središču Ljubljane.
Nemska politična teoretičarka Hanna Arendt uporablja termin »človesko stanje« za opis radosti, strahu, humorja in drugih občutij in čustev povezanih z našo eksistenco. Predpostavimo, da obstaja način s katerim bi lahko izmerili to človeško stanje ter da ga slika celo zabeleži. Ali bi nenehna prisotnost takšne slike vplivala na ljudi, da bi pričeli delovati drugače, z več občutka za soljudi?
Projekt Globalna slika se izvaja v vec evropskih mestih. V vsakem mestu bo izbrana urbana lokacija prevzela vlogo senzorja, ki zari svetlobo dolocene barve (LED skener), ki odgovarja stopnji kvalitete cloveskega stanja. Spremembe barve so odvisne parametrov, ki natancno odrazajo »splosni faktor« dobrega pocutja. Parametri za doloceno stanje se izbirajo s pomocjo softvera za preiskovanje s spleta preko izbranih pojmov (iz dnevnih porocil o ekonomiji, trziscu delnic, katastrofah, zdravju, mednarodnih odnosih, sporih, stanju drzavljanskih pravic, ekologije, medijev) in usmerja v racunalnik, ki preko hardvera – konzole za kontrolo LED skenerja – upravlja z barvo svetlobe s katero je osvetljen izbrani objekt.
Sedem stopenj kvalitete »globalnega stanja« od katastrofalnega do idealnega se spreminja v sedem barv: od crne, preko oranzne, rumene, zelene, tirkizne, modre do vijolicne. Posebno razviti softver bo pretvarjal sprejete podatke s spleta v eno od sedmih barvnih svetlob z LED skenerja in ekrana.
Dalibor Martinis je eden pionirjev medijske umetnosti v Evropi. Po diplomi na Likovni akademiji v Zagrebu je med leti 1987-1991 predaval video in televizijsko rezijo na filmskem oddelku igralske akademije v Zagrebu. V letih 1991-1992 je predaval kot gostujoci profesor na Ontario Collage of art v Torontu. Leta 1993 je ustanovil druzbo Multimedia Lab za razvoj multimedijskega softvera. Njegov konceptualisticni in medijski umetniski opus je raznovrsten. Martinis se v svojih delih ukvarja s problematiko komunikacije v druzbi in javnem prostoru, z zgodovino in javnim spominom, s strategijami metapoliticnega delovanja, razmerji med fizicnem in virtualnem itd.
Sodeloval je na stevilnih najpomembnejsih svetovnih manifestacijah sodobne umetnosti, med drugim na: Bienalu v Sao Paulu, na Documenti, Beneskem bienalu, v MoMi, New York; v Stedelijk muzeju, Muzeju sodobne umetnosti v Zagrebu itd. Sodeloval je na stevilnih video in filmskih festivalih v Berlinu, Tokyu, Montrealu, San Franciscu, Locarnu itd.
Več na www.zavod-parasite.si